Ważny komunikat

Uprzejmie informujemy,
że w dniu 20 października 2017 roku
firma będzie czynna
do godziny 1430.

Za utrudnienia przepraszamy!

Powszechnie wiadomo, że problemy ze sprzętem występują najczęściej wtedy, kiedy jest on nam najbardziej potrzebny.

Zanim zadasz nam pytanie lub przywieziesz sprzęt do serwisu, damy Ci kilka wskazówek.

 

Najczęstsze problemy z drukarkami:

  • Drukarka nie działa, kontrolki nie świecą się.
    1. Sprawdź podłączenie drukarki do prądu.
  • Świeci się tylko kontrolka zasilania (ew. gotowości), ale drukarka nie reaguje.
    1. Sprawdź połączenie z komputerem, częstą przyczyną jest wadliwy kabel.
    2. Sprawdź, czy drukarka jest prawidłowo zainstalowana w systemie.
    3. Sprawdź w oknie "Drukarki i faksy" czy obok nazwy drukarki nie widnieje opis "Użyj drukarki w trybie offline". Jeśli tak, w menu Plik odznacz tą opcję.
    4. Jeśli w oknie zadań drukarki są jakieś pozycje, w menu Plik kliknij "Anuluj wszystkie dokumenty" i ponów próbę.
  • Mruga kontrolka błędu, papieru, atramentu lub toneru.
    1. Jeśli masz zainstalowane oprogramowanie w stylu "status monitor" spróbuj postępować wedle wskazówek.
    2. Sprawdź zamknięcie wszystkich klapek.
    3. Sprawdź zasobnik papieru.
    4. Otwórz klapki i sprawdź, czy nie jest gdzieś zakleszczony papier (wiele drukarek ma klapki z tyłu).
    5. Jeśli jest zakleszczony papier, staraj się powoli (nie szarpiąc) usunąć go, najlepiej w kierunku zgodnym (wyjścia papieru), przy otworzonych wszystkich klapkach. Staraj się nie udrzeć go tylko wyciągnąć.
    6. Sprawdź atramenty, czy się nie skończyły i czy są sprawne (jeśli masz nowe to wymień).
  • Jakość wydruku w drukarkach atramentowych jest niezadowalająca, brakuje kolorów lub drukarka wypuszcza białe kartki.
    1. Z panelu na drukarce lub w sterowniku uruchom funkcję czyszczenia (dysz) głowicy (należy robić to z umiarem - czyszczenie takie zużywa dosyć dużo atramentu i podczas takiej operacji może się skończyć). Jeśli nie widać poprawy, raczej nie ma sensu czyścić jej więcej.
    2. Jeśli masz inne pojemniki z atramentem, warto sprawdzić czy wymiana ich nie pomoże.
    3. Sprawdź, czy zostały usunięte zabezpieczenia z pojemników (często są one w postaci żótych pasków z opisem "Pull").
    4. Jeśli możliwe jest wyciągnięcie głowicy, można przetrzeć jej czoło wilgotną chusteczką. Głowice w drukarkach Brother i Epson są zwykle montowane na stałe i nie da się ich wyciągnąć bez demontażu drukarki, natomiast w większości drukarek HP, Lexmark i Canon jest to możliwe.
    5. Jeśli nadal wydruk jest niezadowalający, należy wykonać udrożnianie głowicy w serwisie.

Jeśli powyższe porady nie przyniosły efektu napisz, zadzwoń: 602 438386, lub przywieź drukarkę.